22/04/2013

Englannissa asumisesta

Tällä viikolla tulee täyteen kaks vuotta siitä, kun muutettiin Englantiin, joten oon ajatellut tehdä siihen liittyviä postauksia mm. koulusta ja miten sinne päädyin, elämisestä yleensä, ystävistä ja nähtävyyksistä.  Ja näitä postauksia väritän kuvilla, ettei tekstinpaljous tylsistyttäisi ketään.
Järkevintä on kaiketi aloittaa ihan alusta; miksi täällä ollaan, mitä tehdään? Ensimmäisiä kysymyksiä on varmaan, että miksi olen muuttanut tämmöiseen pieneen kylänpahaseen, ja miksi opiskelen amiksessa enkä yliopistossa niin kuin suurin osa ulkomaisista opiskelijoista täällä. Tuohon viimeiseen kysymykseen vastaan sillä, että mulla ei ole ylioppilastutkintoa tai ylinpäätänsä minkäänlaista tutkintoa suoritettuna, millä pääsisi yliopistoon opiskelemaan.
Poikaystäväni perhe on myös täältä kotoisin, joten oli kaikkein järkevin vaihtoehto muuttaa tänne.
Koko hommahan lähti siitä, kun 2011 alkuvuodesta muutettiin Saksasta Suomeen ja ei oikein tiedetty mitä tehdä. Mä yritin etsiä töitä siinä missä Adamilla oli omat projektit menossa, ja jossain vaiheessa yritin kouluihinkin hakea, mutta se ei tuottanut tulosta - taaskaan. Adamin himo perustaa oma firma kasvoi entisestään, joten Englanti alkoi olemaan ainoa vaihtoehto. Mä en oo koskaan ollut hirveän hyvä miettimään asioita loppuun asti, vaan lähden vähän summan mutikassa matkaan. Niin mä tein tännekin tulon kanssa.
Kouluun hakeminen onnistui hyvin, ei edes ollut mitään pääsykokeita. Kävin kerran pienimuotoisessa haastattelussa ja that's it. Sitten vaan hyväksyttiin opiskelupaikka ja odotettiin syksyä. Kerron erillisessä postauksessa enemmän koulusta.

No comments:

Post a Comment

English/Finnish/German