17/01/2014

Skin care essentials

Vaikka täällä ei pakkaset paukukkaan, iho joutuu silti koetukselle tuulessa ja kosteudessa. Talvisin mun iho sekoaa entistä enemmän, ja tarviin hirveän paljon kosteutta vaativia tuotteita. Tässä onkin muutama mun suosikeista, joita oon käyttänyt koko syksyn ja talven (joitakin jopa vuodenajasta toiseen).

L'orealin Skin Perfection 15 second miracle cleansing oilista on tullut mun ykköstuote, joka tekee naaman pesusta niiiin helppoa ja nopeaa. Se poistaa silmämeikinkin jättämättä panda-efektiä ja vaikka kyseessä onkin öljypohjainen tuote, se ei jätä ihoa ällöttävän tuntuiseksi eikä edes lisää finnejä. Tykkään käyttää tätä enemmän illalla, sillä haluan yöllä ihoni imeävän kaiken kosteuden, minkä se voi. Ja mikä parasta - sopii kaikille ihotyypeille. Kestää ihan mielettömän kauan (ostin tuon kuvassa näkyvän putelin pari-kolme kuukautta sitten, eikä se ole edes puolivälissä).

Favoran Gentle Cleansing Gel on taas normaali-sekaiholle, mutta käytän tätä silti aina väliajoin. Yleensä geelipohjaiset puhdistusaineet ei sovi mulle ollenkaan, sillä ne kuivattaa ja kiristää mun ihoa, mutta tää on erittäin miellyttävä ja hellävarainen, eikä niin geelipitoinen mitä voisi kuvitella. Käytän tätä enemmän aamulla, kun haluan varmistaa, että kaikki yön aikana käyttämäni tuotteet katoavat iholta jättäen sen mukavan raikkaaksi ja valmiiksi meikkiä varten. Mun leuka ja suunpielet ovat yleensä tosi alttiita finneille, ja niitä tulee aina pari kertaa kuussa, mutta tämä on auttanut lievittämään niitä.

Nip+Fabin Scrub Fix on varmaan näkynyt täällä pariinkin otteeseen, ja se on nyt vuoden ajan (ainakin) kuulunut mun kestotuotteisiin. Suihkussa saatan välillä kuoria ihoa todella hellävaraisilla tuotteilla, mutta joskus mun iho tarvitsee vain kunnon kuorinnan ja sillon tää tulee käyttöön. Yleensä kerran viikossa vietän mun hemmotteluhetkeä kylvyssä ja teen kaikki pesusta ja naamioon, ja tämä myös kuuluu mun hemmottelutuotteisiin. Ne rakeet saattavat välillä tuntua karkeilta, mutta koskaan ei ole mun ihoa ärsyttänyt. Tässä ei ole mitään erityistä nenäänpistävää hajuakaan, joten voisin väittää tämän sopivan jokaiselle ihotyypille. Jopa herkille - niin kuin mulle.

Cliniquen Mild Clarifying Lotion on kanssa ollut mun ihonhoitorutiinissa jo parin vuoden ajan. Mitään ihmeellistä sanottavaa tästä ei ole. Tekee hommansa, jättää ihon raikkaaksi ja puhdistaa ihon liasta.

Dalmacija Intense Hydration Mask on aivan uusi löytö ja lisäys ihonhoitorutiiniin. Sain allergisen reaktion kasvoille ja mun iho oli ihan karseassa kunnossa sen jälkeen. Ei auttanut vaikka kuinka kuori ja kosteutti. Löysin tän alennusmyynneistä ja päätin kokeilla. Uskomatonta, että yhden kerran jälkeen iho oli aivan kuin uusi! Purkki ei ole se suurin ja alkuperäinen hinta kirpaisee, mutta oon sitä mieltä, että jos löytää omalle iholle sopivan tuotteen - ja joka tekee jotain - siihen voi satsata. Itse käytän tätä kerran viikossa ja sillä tavalla pidän huolen, että ihon kosteustasapaino pysyy hyvänä. Oli kyllä aivan mahtava löytö!

Lumenen Arctic Aqua syväkosteuttava kasvovoide sekä Aromatikan Chamomile & Calendula Facial Moisturiser on ollut niin rankassa käytössä, että kumpikin huutaa tyhjyyttään. En tiedä mitä teen, kun noi loppuu, sillä Lumenea täältä ei saa ja tuo Aromatikan rasvaa saa vain netistä tai Devonista (mikä on aivan toinen lääni), ja oon tosi huono tilaamaan mitään netistä. Ehkä meen tutkiskelemaan TK Maxxin hyllyjä, jonne mulla melkein pitäisi olla porttikielto.

Ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä; LUSHin Bubblegum Lip Scrub. Oi halleluja, voiko tuote tuoksua enää paremmalta. Tuoksuu aivan syötävän hyvältä - ja syötäväähän se onkin! Sokerista tehty huulien kuorintavoide tuoksuu purkalle ja sen voi nuolla huulilta käytön jälkeen. Yritä vain ignoorata se ajatus kuolleista ihosoluista...

Mitkä on teidän lempituotteita? Ja mulle saa antaa vinkkejä uuteen kasvovoiteeseen!

No comments:

Post a Comment

English/Finnish/German