17/02/2014

The best day of my life

DSC_0265
DSC_0039
DSC_0066
DSC_0092
DSC_0095
DSC_0111
DSC_0136
DSC_0173
DSC_0183
DSC_0202
DSC_0197
DSC_0209
DSC_0213
DSC_0243
DSC_0258
DSC_0187
Torstaina oli meikäläisen synttärit ja tähän asti kestäneen elämän paras päivä. Saatiin jo joululahjaksi liput Harry Potterin studiolle ja päätettiin käyttää ne mun syntymäpäivänä. Herättiin laittoman aikasin, suunnattiin junalla kohti London Victoriaa, josta lähti kiertuebussi studiolle. Vaikka matka olikin puudutava, se oli kaiken odottamisen arvoista. Emme olleet päässeet edes sisälle, kun mulla jo flippasi pahemman kerran. Näin tuon massiivisen kyltin, jolloin muhun iskostu se tosiasia, että me oltiin tuolla. Pian pääsisin astumaan Suureen Saliin, kiertelemään Viistokujalla ja ihastelemaan yksityiskohtia.

Sisään tullessa oli ensin kahvila ja matkamuistokrääsäkauppa, jonne mentiin ensimmäisenä kiertelemään. Mä oisin kotiuttanut sieltä vaikka mitä, mutta Adam piti mua visusti hihnassa kiinni (ei kirjaimellisesti). Päädyttiinkin ostamaan vain Suklaasammakko ja Bertie Bottin joka maun rakeita, joissa pitäisi huhujen mukaan olla jokaista makua. Vähän jännittää kokeilla. Kiertueen jälkeen käytiin kaupassa vielä uusiksi ja Adam osti mulle ihanan avaimenperän, josta löytyy kuolemanvarjelukset!

Jo ennen kiertueen alkamista olin ihan myyty, vaikka mulla ei ollut mitään havaintoa millaista sisällä tulisi olemaan! Olin tietenkin nähnyt kuvia ja videoita, mutta se ei kuitenkaan kerro tarpeeksi. Kuten eivät nämä kuvatkaan. En mitenkään saanut taltioitua sitä taianomaisuutta, mikä tuolla vallitsi. Taianomainen on kyllä parhain sana kuvamaan tuota päivää ja puhunkin pelkästään superlatiiveilla, kun kehun paikkaa. 
Musta oli ihan mieletöntä, miten tarkkoja jotkut yksityiskohdat oli ja tuolla oli esillä niin monia pikku juttuja elokuvista, jotka saivat tämän sisäisen fangirlin sekoamaan. Oli jännä huomata, miten pienessä tilassa tiettyjä kohtauksia oltiin kuvattu, sillä valkokankaalla ne näyttivät jättimäisiltä. Ottaen esimerkiksi vaikka Rohkelikkojen poikien makuhuoneen tai Weasleyn kodin. 

Tuntuu, ettei sanat riitä kertomaan eikä voi kuvailla kunnolla, että se pääsisi oikeuksiinsa. Siksi suosittelenkin ihan jokaiselle - vähänkään Harry Potter-fanille - pistämään rahat liikon ja viettämään päivän tuolla. 

Long story short; I visited the Harry Potter studios in London on thursday. We got the tickets as a christmas present, but decided to use them on my birthday. 
It was a truly magical experience and I would definitely recommend visiting there. It was without a doubt the best day of my life and I would definitely go again. 

1 comment:

  1. Niin kateellinen. Mun on kyllä pakko mennä tonne joskus... Näyttää upeelta :)

    ReplyDelete

English/Finnish/German