06/01/2014

Christmas time

DSC_0160
DSC_0200
DSC_0163
DSC_0190
DSC_0192
DSC_0203
DSC_0218
DSC_0225
DSC_0224
DSC_0220
Nyt ollaan jo Englannissa, mutta haluan vielä pysyä ainakin kuvien puolesta Suomessa. Näin ensimmäisen koulupäivän jälkeen on ihan mukava hautautua peiton alle ja käydä läpi lomakuvia. Loma oli mitä parhain ja niin tarpeessa. Se väsymyksen määrä, mikä kumpusi päälle ennen joulua on jo utuinen muisto ja oon nyt täynnä uutta virtaa. Ei edes viime yön kuuden tunnin unet tunnu missään ja voisin tässä energiapuuskassa jopa siivota kämpän (mitä en kuitenkaan tee).

Mikään joulun hengetär en todellakaan ole, mutta kyllä mä silti tykkäsin viettää joulun kotona. Meillä ei ole mitään tarkkoja aikatauluja tai suuria traditioita. Jokainen saa tehdä vähän mitä haluaa, mutta yhdessä syödään ja avataan lahjat.
Mä olin veljen kanssa jo ennen 9 pystyssä ja tapitin Joulupukin kuumaa linjaa samalla kun äiti valmisti riisipuuroa. Kuunneltiin joulurauhan julistus ja juotiin glögiä, käytiin saunassa ja rentouduttiin ennen kuin mummi, vaari ja täti tulivat syömään, jonka jälkeen siirryttiin avaamaan lahjoja olkkarissa.
Vaikka suomalainen jouluruoka näyttää lautasella lähinnä jo kerran syödyltä, on se silti tosi hyvää. Tosin laatikot mä skippaan aina - paitsi maksalaatikon. Englantilainen jouluruoka on ehkä enemmän mun makuun, mutta se on taas semmsota, että sitä voi syödä useamminkin kuin kerran vuodessa.
Mä ahtasin sitä ruokaa itseeni koko loman aikana sen verran, etten ihmettelis jos painoa tulisi 10 kg verran.

Nyt lähtee kyllä semmonen kuntokuuri päällensä ja toivon sen kestävän kauemmin kuin sen kaksi viikkoa. Mitään salijäsenyyttä en hanki, mutta ruokavalioon tulee kyllä suht radikaaleja muutoksia. Alkaa tää turvotus tuntua jo niin epämukavalta, että jostain on alotettava. Tälläsinä aikoina oon ihan kiitollinen, että poikaystävä on terveysintoilija ja tietää asiasta jotain. Mulla on maailman surkein itsekuri, että tarviin jonkun rääkymään korvaan ja läpsimään karttakepillä, etten vain sortuisi herkkuihin. Se, että meidän kaapit notkuu suklaasta ja muista herkuista, ei kyllä auta asiaa, mutta nyt vaan pitää yrittää pitää pää kylmänä.

No comments:

Post a Comment

English/Finnish/German