31/12/2013

Vuosikatsaus

Hellurei ja hellät tunteet. Sorrun minäkin muiden bloggaajien tapaan näin viimeisenä päivänä vuosikatsaukseen. Koska, jos muut niin minäkin, on täysin kelpo syy. Ja okei, ei tässä nyt mitään hirveän villejä suunnitelmia illaksi ole, niin kuluupahan se aika näinkin. Tällä(kin) kertaa on hieman erilainen vuosikatsaus tiedossa, sillä ajattelin kerrankin keskittyä pelkkiin hyviin juttuihin, vaikka niitä huonojakin tästä vuodesta on löytynyt. Lopetetaan se vuosi samalla tavalla kuin alotetaankin. Tässä siis muutama top12 lista mun pärställä kuvitettuna. Enjoy! Ja mainittakoon, etteivät nämä siis ole missään 'parhausjärjestyksessä', vaikka se top-listojen idea onkin.
 Top12 Lempihetkiä:
1. Joululahjan avaaminen Englannissa hetkiä ennen lentoa Suomeen. Liput Harry Potterin studioille ja matkat. Ah, mun sisäinen fanaattiko pimahti ja näkyi samankaltaisia pilkkuja kuin allaolevassa kuvassa. Mä pääsen vihdoinkin Tylypahkaan!
2. Mummin kanssa matka Kroatiaan. En edes muista, kuinka monta vuotta olin haaveillut pääseväni sinne joku päivä, ja kun mummi tätä talvella ehdotti, mähän säntäsin pää kolmantena jalkana pakkaamaan kasseja. 
3. Työharjoittelu syksyllä kylpylässä. Sain mahtavaa kokemusta ja vinkkejä tulevaisuuteen ja mahdollisesti myös pistin jalkani oven väliin tulevaa työtä varten.
4. Kun Englannissa satoi lunta. Muut kirosivat sen päivän alimpaan helvettiin, mutta mä hypin innosta. Ja niin mä hypin tänäänkin, kun lunta tuli taivaalta. 
5. Kun mulle kerrottiin, ettei tarvitse opiskella kesäkuuhun asti, vaan saan tutkinnon suoritettua jo huhtikuussa! Scores!
6. Kaverin kanssa vietetty päivä Flamingo Spa:ssa, joka on edelleen mun mielestä paras kylpylä ikinä. Haluun sinne töihin! 
7. Suomen kesä. Suunnilleen noin kokonaisuudessaan, vaikka ilmat ei aina ollutkaan mitä parhaimpia. Matkusteltiin paljon ja pääsin näkemään uusia paikkoja. 
8.  Berliinin reissu vuodenvaihteessa oli huippu. Teki niin hyvää päästä näkemään perhettä ja viettämään aikaa mun lempparikaupungissa. 
9. Kynttilän valossa vietetty aika pimeinä ja sateisina iltoina. Musta on jotenkin rentouttavaa maata sängyssä tai istua olkkarin lattialla ja kuunnella ulkona pauhuavaa myrskyä.
10. Monen vuoden jälkeen löysin ihanan talvitakin, jossa on karvahuppu eikä hinta ollut kolminumeroinen. 
11. Näin tietokoneen orjana mainittakoon myös se, kun sain koneeni takaisin korjauksesta. Käytin kolme viikkoa Adamin konetta ja Ipadia, joihin kumpaankin meni hermot. Ja sain tän myös sopivasti takaisin pari tuntia ennen lentokentälle lähtöä. Loistava ajoitus. 
12. Tanithin poikaystävän yllätysjuhlat. Puutarha- ja uima-allasbileet oli kyllä kesän kohokohtia. 
 Top12 Biisit:
1. OneRepublic - Counting Stars
2. Miike Snow - Bavarian #1 (Say You Will)
3. Husky Rescue - Sunrider
4. Bastille - Sleepsong
5. Dire Straits - Sultans Of Swing
6. Of Monsters and Men - King and Lionheart
7. Olavi Uusivirta - Kaiken Jälkeen Olet Kaunis
8. Stig - Viheltelen
9. Armin Van Buuren - This Is What It Feels Like
10. Angus and Julia Stone - And The Boys
11. Studio Killers - Jenny
12. Ceasars - Wintersong
 Top12 Parhaat ostokset:
1. Talvitakki. Laivaston sinistä, pehmeyttä ja karvahuppu - en toivoisi enempää.
2. Kunnon tukea antavat kengät. 
3. Citykumpparit, jotka on uskollisesti pysyny jalassa säässä kuin säässä.
4. Tän vuoden joululahjat. Oon niin tyytyväinen, että kaikille löytyi jotain ja vielä järkeviä valintoja.
5. Meidän makkarin huonekalut tekee siitä tilasta mun lempparitilan meidän kämpässä. Ne on niin meidän näköset, että tulee heti kotoisampi fiilis.
6. Poskipuna. Selittäkää mulle, miten oon joskus elänyt ilman?! 
7. Ja peitepuikko! Oon ihan nolo mun meikkien kanssa. On tässä meillä kosmetologi.
8. Muhkea laivaston sininen kaulahuivi.
9. The Hillsin ensimmäinen tuotantokausi, koska Englannin MTV on kakka. Millä muulla tekosyyllä mä sitten välttäisin koulutehtävien tekoja?
10. Valkoinen villapaita, joka täytti kaikki kriteerit ja plussana vielä vetoketju sivulla. Metsästin semmosta yli kolme vuotta löytämättä. 
11. Kaikki kynttilät, jotka oon kotiuttaunut TK Maxxista. Sieltä löytyy parhaat ja halvalla lähtee. Erityismaininnan saakoon piparin tuoksuinen, jonka ostin vähän ennen joulua.
12. Kukkalegginsit, jotka oisi pysyny päällä koko kesän, jos niitä ei olisi tarvinnut pestä välissä. 

No comments:

Post a Comment

English/Finnish/German